fredag 22 november 2013

DAG 124 VALNÖTSKNÄPPARE I MÄSSING

Då var det åter dags att göra en liten avstämning. En tredjedel av mitt loppisår är avklarat. Jag började den 22 juli i år och idag är det den 22 november. Det rullar på fint även om det är lite tyngre rent generellt sett med mörkret ute och energin. Och detta speglar av sig även på entusiasmen under loppisbesöken. Kanske har det att göra även med den invasion av julsaker som sker överallt i secondhand-affärerna. Jag har inget direkt intresse av dessa och tycker att de mer förstör än breddar utbudet. Men även om jag inte går igång på julsakerna så har jag hittat en trevlig liten julrelaterad pryl i alla fall. En valnötsknäppare i mässing. Lite rolig är den och för 35 kr kunde jag inte låta bli den. Den inhandlades på Bra & Begagnat i Nastabutiken i Örebro.

Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6823:-

 


 
 
 

1 kommentar: