söndag 1 december 2013

DAG 133 ASSIETTER MED HALLONRÖD DEKOR

Vilken morgon med strakt vind jag vaknade upp till. Här hos mig är det kraftiga vindbyar. Men ingen snö än tack och lov. Inomhus är det dock varmt och skönt och adventsljusstakarna lyser stämningsfullt i fönstren. 1:a advent är kommen.
På loppisfronten fann jag dessa sex assietter på Bra & Begagnat i Hallsberg. Det står bara en sifferkod 5/602 på baksidan som stämpel. Det skulle kunna vara en dekor från Karlskrona men likaväl en tysk, polsk eller tjeckisk dekor. Jag vet faktiskt inte. Kanske är det någon av er läsare som känner igen dem och vet mer? Hör gärna av dig i så fall så kan jag lära mig mer av dig och så kan jag lägga till informationen i detta inlägg. Priset var 20 kr totalt för assietterna.

Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 7040:-



 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar