söndag 19 januari 2014

DAG 182 RAGGSOCKOR

Ibland blir mina besök på secondhand-affärer inte som jag har tänkt mig. Innan har jag planerat så att jag är i god tid till öppningen. Jag har bestämt mig för till vilken avdelning jag ska bege mig först. Och drömmen finns där om att idag är det DEN stora dagen då fynden ska rada upp sig och jag hittar fler delar till samlingen av Ekeby-vaser eller en ensam kopp till det ensamma fatet där hemma.. Energin finns där. Spänningen. Pirret. Och när dörrarna går upp är humöret på topp. Och så händer det tråkiga. Avdelning efter avdelning besöks och korgen fortsätter att vara tom. Det är samma porslin som står där som jag såg förra gången. Och på andra saker är priserna för höga. Och så till slut när energin håller på att ta slut hamnar i alla fall ett par raggsockor i korgen. Bara för att få med mig något. Trist att inte hitta mer. Men så är det ju i den här loppis- och secondhand-världen. Antal funna fynd på rundorna varierar.
Så dagens fynd är ett par raggsockor för 15 kronor inköpta på Erikshjälpen i Örebro.

Totalt inhandlat för sedan den 22 juli 2013: 9695:-




2 kommentarer: