torsdag 2 januari 2014

DAG 165 KAROTT FAENZA ARABIA OCH ETT ANNORLUNDA ÄLGMÖTE

Det märks att det är offseason. Inga loppisar är öppna och knappt några secondhand-butiker heller. Och mörkt är det när man är ute och åker och mycket vilt på vägarna. Igår stod plötsligt 2 stora älgar framför mig på vägen mitt i samhället Latorp. Sakta gick de åt sidan och rakt in i ett upplyst garage vid ett hus. Där satt jag i bilen och de stod i garaget och alla tre tittade på varandra. Märklig upplevelse. Runtomkring pågick livet som vanligt. Tvn var på i huset mitt emot och framför mig gick en barnfamilj med barnvagn över vägen. Ingen hade en susning om vad som skedde.

Årets andra fynd är denna karott från Arabia. Den heter Faenza och har en helt underbar dekor med sina små bruna blommor. Kan det bli mer retro eller 70-tal än detta? 25 kr kostade den mig på Myrorna i Örebro.

Totalt inhandlat för sedan den 22 juli 2013: 8933:-





 

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar