onsdag 30 oktober 2013

DAG 101 TEMUGGAR OCH SKÅL FRÅN INDISKA

Så fann jag åter koppar och en skål från Indiska. Ibland hittar jag inget alls från Indiska och så helt plötsligt dyker det upp flera på samma loppistur som nu. Det jag har märkt är att på vissa ställen finns det aldrig några koppar eller skålar från Indiska. Min teori är att det är olika typer av folk eller generationer som generellt skänker saker till olika second-hand-ställen. Den äldre generationen äger inget porslin från Indiska och ställen som de ger mest till får helt enkelt inte in något sådant porslin.

Denna gång blev det 6 muggar och en skål för totalt 160 kronor. Muggarna är märkta "Sparks", "Streaky", Flowery" och "Etno Stripe" Skålen är eventuellt märkt med "Kastmär" . Jag kan inte tyda märkningen.

Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 4717:-
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar