DAG 122 BORDSLAMPA MED BRUN FOT OCH RÖD SKÄRM
Jag fann denna stiliga bordslampa på Bra & Begagnat i Hallsberg. Lampan med skärm är 28 cm hög. Den är inte märkt något vad jag kan se. Men den är stilig med sin lite metall-lika, runda fot och varmt röda lampskärm. Lampa inklusive skärm kostade 25 kronor.
Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6613:-
Hej, Är det möjligt att gå på loppis eller secondhandaffär varje dag under 1 års tid och fynda ett föremål per dag? Nja, men min ambition är att under ett års tid lägga upp ett fynd per dag här på min loppisblogg. Det borde jag klara! Jag får köpa extrafynd att ha liggandes. Det viktigaste är att jag till slut kommer att ha 365 fina fynd att glädjas över. Då blir det fest för mina närmaste vänner!!!!!!!!!!! 22 JULI 2013 - 22 JULI 2014
onsdag 20 november 2013
tisdag 19 november 2013
DAG 121 FAT BO FAJANS
Dessa tre fat från Bo Fajans fann jag på Myrorna i Örebro. Jag gillar uttrycket med en bladlik design men ändå med en rund tallriksform. Jag tyckte att de var lite dyra men de fick följa med hem ändå. 75 kr fick jag ge för de tre faten.
Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6588:-
Dessa tre fat från Bo Fajans fann jag på Myrorna i Örebro. Jag gillar uttrycket med en bladlik design men ändå med en rund tallriksform. Jag tyckte att de var lite dyra men de fick följa med hem ändå. 75 kr fick jag ge för de tre faten.
Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6588:-
måndag 18 november 2013
söndag 17 november 2013
DAG 119 ROSA DRICKSGLAS
Jag är lite förtjust i färgat glas. Jag har vinglas i denna rosa färgnyans sedan tidigare. De vinglasen är franska. När nu dessa dricksglas uppenbarade sig på Erikshjälpen i Örebro för en billig penning kunde jag inte låta bli. Dessa är dock inte märkta. 28 kr kostade de fyra glasen.
Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6493:-
Jag är lite förtjust i färgat glas. Jag har vinglas i denna rosa färgnyans sedan tidigare. De vinglasen är franska. När nu dessa dricksglas uppenbarade sig på Erikshjälpen i Örebro för en billig penning kunde jag inte låta bli. Dessa är dock inte märkta. 28 kr kostade de fyra glasen.
Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6493:-
lördag 16 november 2013
fredag 15 november 2013
DAG 117 DJUPA TALLRIKAR "LANSETT" GEFLE
Dessa fem djupa tallrikar i serien "lansett" från Gefle fann jag på Bra & Begagnat i Hallsberg. Jag tyckte att de var fina i butiken men när jag mer och mer ser på dem så blir jag tveksam. Är det inte konstigt? Visst kan jag ångra mig ibland och fundera på varför i herrans namn jag köpte den skålen eller det glaset. Men att gå från att tycka om en dekor till att inte göra det så snabbt. Det var något nytt. Kanske har det med att ´färgsättningen blev så dyster när den ställdes mot gula, blå och gröna dekorer på annat porslin. Hur som helst. Nu står de här. De kostade tillsammans 90 kronor.
Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6445:-
Dessa fem djupa tallrikar i serien "lansett" från Gefle fann jag på Bra & Begagnat i Hallsberg. Jag tyckte att de var fina i butiken men när jag mer och mer ser på dem så blir jag tveksam. Är det inte konstigt? Visst kan jag ångra mig ibland och fundera på varför i herrans namn jag köpte den skålen eller det glaset. Men att gå från att tycka om en dekor till att inte göra det så snabbt. Det var något nytt. Kanske har det med att ´färgsättningen blev så dyster när den ställdes mot gula, blå och gröna dekorer på annat porslin. Hur som helst. Nu står de här. De kostade tillsammans 90 kronor.
Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6445:-
torsdag 14 november 2013
DAG 116 TALLRIK "BLÅVINGE" RÖRSTRAND
Jag fann denna tallrik på Erikshjälpen i Örebro. Det fanns bara en till försäljning men jag tyckte om dekoren. Den får hamna i min stapel med enstaka porslinstallrikar i blått. Det är kul att duka med olika dekorer med en fin duk undertill. 15 kr kostade fatet.
Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6355:-
Jag fann denna tallrik på Erikshjälpen i Örebro. Det fanns bara en till försäljning men jag tyckte om dekoren. Den får hamna i min stapel med enstaka porslinstallrikar i blått. Det är kul att duka med olika dekorer med en fin duk undertill. 15 kr kostade fatet.
Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6355:-
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)