onsdag 20 november 2013

DAG 122 BORDSLAMPA MED BRUN FOT OCH RÖD SKÄRM

Jag fann denna stiliga bordslampa på Bra & Begagnat i Hallsberg. Lampan med skärm är 28 cm hög. Den är inte märkt något vad jag kan se. Men den är stilig med sin lite metall-lika, runda fot och varmt röda lampskärm. Lampa inklusive skärm kostade 25 kronor.

Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6613:-



tisdag 19 november 2013

DAG 121 FAT BO FAJANS

Dessa tre fat från Bo Fajans fann jag på Myrorna i Örebro. Jag gillar uttrycket med en bladlik design men ändå med en rund tallriksform. Jag tyckte att de var lite dyra men de fick följa med hem ändå. 75 kr fick jag ge för de tre faten.

Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6588:-




måndag 18 november 2013

DAG 120 GRÖN SKÅL GEFLE

Denna lilla gröna skål fann jag på Uffes loppis i Hallsberg. Jag tror att den är från Gefle. Jag har sett denna skål i en större variant också. Denna är dock liten med en diameter på 16-17 cm. 20 kronor betalade jag för skålen.

Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6513:-







söndag 17 november 2013

DAG 119 ROSA DRICKSGLAS

Jag är lite förtjust i färgat glas. Jag har vinglas i denna rosa färgnyans sedan tidigare. De vinglasen är franska. När nu dessa dricksglas uppenbarade sig på Erikshjälpen i Örebro för en billig penning kunde jag inte låta bli. Dessa är dock inte märkta. 28 kr kostade de fyra glasen.

Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6493:-





lördag 16 november 2013

DAG 118 UPPLÄGGNINGSFAT "CITRO" RÖRSTRAND

På Uffes loppis i Hallsberg fann jag detta uppläggningsfat från Rörstrand. Det heter "Citro" och har en vacker citrongul färg i dekoren. 20 kr gav jag för fatet.

Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6465:-




fredag 15 november 2013

DAG 117 DJUPA TALLRIKAR "LANSETT" GEFLE

Dessa fem djupa tallrikar i serien "lansett" från Gefle fann jag på Bra & Begagnat i Hallsberg. Jag tyckte att de var fina i butiken men när jag mer och mer ser på dem så blir jag tveksam. Är det inte konstigt? Visst kan jag ångra mig ibland och fundera på varför i herrans namn jag köpte den skålen eller det glaset. Men att gå från att tycka om en dekor till att inte göra det så snabbt. Det var något nytt. Kanske har det med att ´färgsättningen blev så dyster när den ställdes mot gula, blå och gröna dekorer på annat porslin. Hur som helst. Nu står de här. De kostade tillsammans 90 kronor.

Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6445:-




torsdag 14 november 2013

DAG 116 TALLRIK "BLÅVINGE" RÖRSTRAND

Jag fann denna tallrik på Erikshjälpen i Örebro. Det fanns bara en till försäljning men jag tyckte om dekoren. Den får hamna i min stapel med enstaka porslinstallrikar i blått. Det är kul att duka med olika dekorer med en fin duk undertill. 15 kr kostade fatet.

Totalt inhandlat för sedan den 22 juli: 6355:-